Autor 22:47 Polecane

International Maxi Association Les Voiles de Saint-Tropez

wielka impreza żeglarska na Lazurowym Wybrzeżu! Na starcie HYDRA i załoga Ocean Challenge Yacht Club

Tekst: Waldemar Heflich
Zdjęcia: materiały prasowe IMA/ Studio Borlenghi

W tym tygodniu w poniedziałek wystartowały regaty przybrzeżne floty jachtów maxi – Les Voiles de Saint-Tropez. Obok Mistrzostw Europy IMA Maxi i niedawnego Maxi Yacht Rolex Cup w Porto Cervo, wydarzenie organizowane przez Société Nautique de Saint-Tropez jest jednym z najważniejszych wydarzeń europejskiego sezonu regatowego. Jest to również decydujący wyścig Międzynarodowego Stowarzyszenia Maxi (IMA), Mediterranean Maxi Inshore Challenge (MMIC) na 2025 rok, w którym aktualnie prowadzą 100-stopowa „Galateia” Davida M. Leuschena i Chrisa Flowersa, ale w rywalizacji wciąż biorą udział 100-stopowy „V” Karela Komáreka, 82-stopowy „Capricorno” Alessandra Del Bono i 72-stopowy „North Star” Petera Dubensa. Zwycięzcę cyklu MMIC poznamy 4 października na zakończenie Les Voiles de Saint-Tropez.

Do Saint Tropez przypłynęła liczna flota klasyfikowana w grupach IRC, a także flota słynnych klasyków, takich jak „Atlantic”, „Cambria”, „Puritan” i „Sumurun”. W sumie na starcier stanie 248 jednostek z całego świata. Grupa jachtów typu maxi ponownie stanowi główną atrakcję regat na Lazurowym Wybrzeżu. 45 zarejestrowanych jachtów, podzielonych jest na pięć klas, od Frers 112 „Sealen B” do Solaris 60 „Crazy Diamond” i Swan 60 „Seaquill”.

W tym roku klasa Maxi 1, dla jachtów o długości 80-100 stóp (ok. 24-30 m), została oddzielona od klasy Maxi Grand Prix (dawniej Maxi 2/Maxi 72/Mini Maxi). W tej pierwszej wszystkie oczy zwrócone będą na najnowszy jacht – Verdier 100 „Magic Carpet E” należący do Sir Lindsay Owen-Jonesa. Zwodowany na początku tego roku, jest to pierwszy jacht maxi od Guillaume Verdiera, byłego projektanta Emirates Team New Zealand. Zbudowany przez Persico, nowy „Magic Carpet E” powstał z myślą o regatach zarówno przybrzeżnych, jak i pełnomorskich w warunkach 8-12 węzłów wiatru na Morzu Śródziemnym. Jacht posiada wnętrze umożliwiające rejsy turystyczne. Ma 100 stóp długości i waży zaledwie 37 ton (o 10 mniej niż „Magic Carpet Cubed”). Wyposażony jest m.in. w kil o długości 7,1 m z możliwością nachylenia do 60° (co pozwala zmniejszyć zanurzenie do 4,6 m – np. przy cumowaniu w St Tropez) oraz podwójne płetwy sterowe, które chowają się w obrotowych bębnach. Istotnym elementem są systemy hydrauliczne i kabestany zasilane z baterii, co umożliwia pływanie dzienne bez użycia silnika.

Poprzedni „Magic Carpet Cubed” Owena-Jonesa wystartuje w Saint Tropez jako „Tilakkhana” Pascale Decaux z mieszaną załogą, w skład której wchodzą żeglarki światowej klasy: Dee Caffari, Annemieke Bes, Marie Riou, Emily Nagel, Sophie de Turcheim, Rebecca Gmuer Hornell i Lena Le Meillour, a także właściciel.

Na słynne regaty Les Voiles de St. Tropez powraca także załoga Ocean Challenge Yacht Club dowodzona przez Przemysława Tarnackiego. Polscy żeglarze rywalizować będą w grupie IRC 1, a popłyną na jachcie Hydra 46 (konstruktor Mark Mills). Przed nimi tydzień ściągania w gronie najlepszych żeglarzy i jachtów świata.

W załodze płyną:

1. Adam Kominek
2. Wojtek Gołębiowski
3. Paweł Ziółkowski
4. Peter Aleman
5. Piotr Golenia
6. Mariusz Klupiński
7. Andrzej Berger
8. Piotr Mizerakowski
9. Krzysztof Foryś
10. Adam Kiciński
11. Tadeusz Wesołowski
12. Przemysław Tarnacki
13. Oscar Lenze

www.oceanchallengeclub.com

(Visited 36 times, 1 visits today)
Tagi: , , Last modified: 1 października, 2025

Partnerzy serwisu

Zamknij