Reklama

Autor 02:19 Sport

Wystartowały regaty z cyklu MINUTOR Energia Puchar Polski 505

W tym roku pierwsze regaty Klasy 505 rozegrano w Gdyni. Na starcie pojawiło się 16 dwuosobowych załóg, które rywalizowały o punkty do Pucharu Polski. Kolejna, żeglarska impreza z cyklu Minutor Energia Puchar Polski 505 odbędzie się 5 czerwca w Pucku.

Tekst i zdjęcia mat. pras. klasy 505 w Polsce

Mamy nadzieję, że w Pucku pogoda będzie bardziej sprzyjająca wyścigom, bo tym razem
w Gdyni mimo zachęcających warunków według aplikacji pogodowych – wiatr od 7 do 12 węzłów, na wodzie zawodnicy mierzyli się z nieustanną flautą. W ciągu dwóch dni udało się przeprowadzić tylko 1 wyścig. Wejście w trapez było niemożliwe, ale nie obyło się bez falstartów zniecierpliwionych 505tkarzy i zaciętej walki na pinach wśród czołówki. Ostatecznie pierwsze miejsce wywalczyła załoga z Warszawy Tomasz Brzozowski i Paweł Choroba, drugie miejsce Gdynianie Przemysław Zagórski i Michał Olko, a trzecia na metę wpłynęła załoga ze Szczecina Mieczysław Szwed i Tomasz Idzikowski.

W tym roku Stowarzyszenie Klasy 505 nawiązało współpracę z firmą MINUTOR Energia, która będzie wspierać Stowarzyszenie przy organizacji i promocji regat, ale też propagowaniu zielonego stylu życia, bo jak wiemy, żeglarstwo to nie tylko sport, to przede wszystkim ludzie, którzy tworzą społeczność. W związku z powyższym – w tym sezonie cykl regat odbędzie się pod nazwą MINUTOR Energia Puchar Polski 505.

MINUTOR Energia jest dostawcą kompleksowych rozwiązań w obszarze fotowoltaiki. A energia odnawialna i zrównoważony rozwój to hasła bliskie Klasie 505 i całemu środowisku żeglarskiemu. Dlatego cieszymy się, że podjęliśmy współpracę właśnie z tą firmą. Wierzymy, że wspólnymi siłami zainspirujemy ludzi do podejmowania zielonych wyborów w zakresie sportu, ale też życia codziennego.komentuje Paweł Choroba Prezes Polskiego Stowarzyszenia Klasy 505.

Puchar Polski 505

Z sukcesów innego rodzaju, warto dodać, że Klasa 505 się rozrasta i w tym roku do naszej społeczności dołączyły nowe załogi. Bariera wejścia nie jest duża. Klasa 505 jest praktycznie dla każdego, wiec liczymy, że z każdą imprezą będzie nas coraz więcej, bo jak mówią nowi zawodnicy: „tworzymy świetną społeczność.” – dodaje Choroba.

***

Pływać każdy może… ale dlaczego na „pięćsetpiątce”?

W ostatnich 5 latach średnia liczba jachtów, która brała udział w Pucharze Polski wynosiła okrągłe 30. Na mistrzostwach świata pojawia się regularnie 70-130 załóg, więc Klasa 505 tworzy dużą społeczność w kraju i zagranicą. Bariera wejścia nie jest duża. Co prawda nowy jacht, kompletny do pływania regatowego kosztuje ok. 130 tyś. złotych, ale już używane jednostki, nadające się do regatowego pływania to koszt w granicach 15-40 tyś złotych. Roczne utrzymania jachtu są niewielkie. Części szybko zużywające się, takie jak bloczki i liny to maksymalny koszt 1000 zł rocznie. Co 2-3 lata należałoby wymienić też żagle. Koszt nowego kompletu żagli waha się od 7-15 tyś zł i zależy od marki. Sam udział w regatach dla jednej załogi też jest relatywnie nieduży, biorąc pod uwagę, że obejmuje wyjazd weekendowy – ok. 800-1000 zł. W tą cenę wliczone jest wpisowe na regaty(100-150 zł.), a pozostałe koszty to dojazd jachtem, nocleg i wyżywienie, więc to kwestia indywidualnego wyboru standardu.

Puchar Polski 505

W tym roku odbędzie się 6 imprez w ramach MINUTOR Energia Puchar Polski 505. Dodatkowo w tym roku jest planowane rozegranie Mistrzostw Europy i Mistrzostw Świata. Kalendarz regat jest dostępny na naszej stronie: https://int505.pl/ . Zachęcamy też do obserwowania naszych fanpage: Klasa 505 w Polsce na Facebooku i Instagramie.

(Visited 335 times, 1 visits today)
Tagi: , , Last modified: 28 maja, 2021

Partnerzy serwisu

Zamknij