Autor 23:05 Sport, Żeglarstwo

Załoga Buksak / Wierzbicki z szansą na podium przed jutrzejszym wyścigiem medalowym, koniec olimpijskiego występu polskiego 49erFX i trwające protesty w iQFoil

Nieudana próba rozegrania maratonu w kobiecym iQFoil wpłynęła na wydłużoną rywalizację na wodzie czwartego dnia zmagań żeglarskich i do późnych godzin wieczornych trwają protesty. Załoga Buksak/Wierzbicki awansowała na 5. pozycję. Jutro wyścig medalowy w klasie 49er z udziałem Polaków!

Karolina Sołtaniuk/nowezagle.pl – informuje z Marsylii:

Niefortunne decyzje podjęła dziś komisja regatowa dla kobiecego iQFoil decydując o rozegraniu wyścigu w formule godzinnego maratonu. Trasa okazała się przysłowiową jazdą przez mękę. O tyle, ile na otwartej przestrzeni trasy powiewało nawet 15 węzłów, to między wyspą z zamkami w ogóle nie było wiatru. Nie przypominało to żeglarskiego wyścigu, a raczej tor przeszkód, na którym co jakiś czas pojawiał się niespodziewany podmuch i kobiety czasem żeglowały w ślizgu, ale częściej stały w miejscu pompując żaglami i przesuwając się żółwim tempem. W połowie drugiego okrążenia ten morderczy wyścig został przerwany i kolejne w tej klasie odbyły się już po krótszych trasach: course i slalomu.

Paweł Tarnowski żeglował równo i powinien utrzymać 2 pozycję, ale niestety nie rozstrzygnęły się jeszcze protesty z udziałem Polaka. Również Maja Dziarnowska jest protestowana.

Równe pływanie zaprocentowało po raz kolejny w klasie 49er. Dominik Buksak i Szymon Wierzbicki kończyli dziś wyścigi na miejscach 9, 5 oraz 8 i do jutrzejszego wyścigu medalowego podchodzą z 5 pozycji z 7 punktami straty do podium.

– Dzień był bardzo trudny, powiedziałbym, że trudniejszy niż wczoraj, więc szanowaliśmy punkty i próbowaliśmy przypłynąć dobrze, bez większego ryzyka. Żałujemy trochę ostatniego wyścigu, bo plan mieliśmy super, niestety nie udało nam się wygrać strony, ale ostatecznie przypłynęliśmy w dziesiątce i zachowaliśmy szansę na medal – relacjonuje Dominik i mówi o strategii na jutrzejszy wyścig medalowy – jest mega ciężko punktowo, więc wydaje się, że nie będzie za dużo kalkulowania, tylko trzeba popłynąć jak najlepszy wyścig, spróbować go wygrać i zobaczyć, jak ułoży się reszta stawki.

Wprawdzie jutro odbędzie się również wyścig medalowy w klasie 49erFX, ale już bez udziału Polek, które kończą olimpijską rywalizację na 18 miejscu.

Na pewno nie jesteśmy zadowolone, jeżeli chodzi o wynik, ale jesteśmy zadowolone, że dziś się podniosłyśmy i potrafiłyśmy popłynąć w czołówce. Sumiennie pracowałyśmy i przygotowywałyśmy się do tego startu, więc teraz musimy na spokojnie wyciągnąć wnioski – zmęczona i smutna opowiada Aleksandra Melzacka, a Sandra Jankowiak podsumowuje swój olimpijski debiut:

Igrzyska rządzą się swoimi prawami – tak wszyscy od zawsze opowiadają i ja też się teraz o tym przekonałam. Mimo wszystko bardzo się cieszę, że tu jestem, ale taki jest sport. Jest brutalny, nie wybacza błędów, a my popełniłyśmy ich dużo. Jesteśmy tego świadome, do tego zdarzyło się bardzo dużo usterek sprzętowych. Nie jesteśmy zadowolone z wyniku, ale najważniejsze to wyciągnięcie wniosków, co na pewno przed nami.

Jutro swoje olimpijskie starty rozpoczynają Agata Barwińska (SSW MOS Iława) – klasa ILCA 6 i Michał Krasodomski (AZS AWFiS Gdańsk) – klasa ILCA 7.

Wyniki olimpijskiej rywalizacji:

klasa iQFoil mężczyzn – trwają protesty:

1m AUS Grae Morris

2m POL Paweł Tarnowski (Sopocki Klub Żeglarski)

3m ISR Tom Reuveny

klasa 49er

1m ESP Diego Botin Le Chever i Florian Trittel Paul

2m IRL Robert Dickson i Sean Waddilove

3m NZL Isaac Kale McHardie i William McKenzie

5m POL Dominik Buksak i Szymon Wierzbicki (AZS AWFiS Gdańsk / AZS Poznań)

Klasa iQFoil kobiet – trwają protesty:

1m GBR Emma Wilson

2m ISR Sharon Kantor

3m ITA Marta Maggetti

11m POL Maja Dziarnowska (Sopocki Klub Żeglarski)

klasa 49erFX

1m FRA Sarah Steyaert i Charline Picon

2m NED Odile Van Aanholt i Annette Duetz

3m SWE Vilma Bobeck i Rebecca Netzler

18m POL Aleksandra Melzacka i Sandra Jankowiak (YKP Gdynia / AZS Poznań)

Strona z pełnymi wynikami

Fot. Karolina Sołtaniuk / nowezagle.pl

(Visited 86 times, 1 visits today)