Autor 00:51 Testy i prezentacje

Silver Tiger DCZ/BR: kolekcjoner tytułów

Łodzie motorowe z fińskiej stoczni Silver były najczęściej nominowaną marką w prestiżowym konkursie Best of Boats Award, ale aż do ostatniej edycji nie udało im się zwyciężyć. W 2019 roku nastąpił prawdziwy przełom i firmie udało się zgarnąć od razu dwie najpoważniejsze nagrody na rynku łodzi motorowych. Silver Tiger DCZ/BR zwyciężył zarówno w w/w BOB, jak i innym równie prestiżowym konkursie European Power Boat of The Year.

Tekst Stanisław Iwiński
Zdjęcia materiały firmowe

Silver Boats jest jednym z największych producentów łodzi motorowych w Finlandii. Stocznia jest też właścicielem ogromnie popularnej marki Terhi, która w ciągu 44 lat istnienia wypuściła na rynek ponad 200 tysięcy jednostek. Łodzie Terhi wykonane są z dwóch oddzielnych skorup z tworzywa ABS, które są formowane próżniowo w niezwykle wysokich temperaturach. Przestrzeń pomiędzy dwiema skorupami jest następnie wypełniana niechłonną pianką poliuretanową. Taka konstrukcja typu „sandwich” sprawia, że łodzie Terhi są nie tylko niezatapialne, ale bardzo trwałe i wyjątkowo bezpieczne w użyciu. Do niedawna wszystkie kadłuby silverów produkowane były z aluminium, ale po zakupie praw do używania szwedzkiej technologii Petestep opracowano „rewolucyjny” model łodzi całkowicie z laminatów.

Pierwszym i zarazem najmniejszym z nowej serii modelem był właśnie Silver Tiger, od razu w dwóch wersjach: DCZ – daily cruiser oraz BRZ – bow rider. Petestep to opracowana w instytucie naukowym konstrukcja dna kadłuba ze specjalnie zaprojektowanymi redanami, które pozwalają zaoszczędzić do 15 procent zużycia paliwa, nadając jednocześnie łodzi lepsze parametry nautyczne. Silver Tiger szybko wchodzi w ślizg, w którym zachowuje się bardzo stabilnie, dając się prowadzić nawet mniej doświadczonemu sternikowi w sposób łatwy i bezpieczny. Na testach mieliśmy jednostkę wyposażona w zaburtowy silnik Suzuki o mocy 150 KM, który bez trudu rozpędził ją do 39 w.

Wszystkim jurorom z konkursu BOB spodobało się także doskonałe wykończenie wnętrza oraz wysoka jakość użytych materiałów. Na uwagę zasłużyła też funkcjonalna zabudowa pozwalająca na elastyczne dostosowywanie kokpitu do potrzeb każdego użytkownika. Wreszcie co bardzo ważne: wysokie burty doskonale zabezpieczają podczas pływaniu z małymi dziećmi. 

Silver Tiger DCZ/BRZ dane techniczne:

długość całkowita (z platformą)6,06 m
szerokość całkowita2,36 m
masa z silnikami1150 kg
maks. moc silników150 KM/110 kW
maksymalna liczba załogi8
zbiornik paliwa170 l
zbiornik wody (opcja)40 l
kategoria CEC
cenaod około 37 tys. euro (bez silnika, plus VAT)
Więcej: www.silverboats.fi
(Visited 367 times, 1 visits today)
Tagi: , Last modified: 30 lipca, 2020

Partnerzy serwisu

Zamknij