Reklama

Autor 02:09 Testy i prezentacje

Parker Monaco 110 Flybirdge: perła w koronie

Parker Monaco 110 Flybridge to naturalne rozwinięcie koncepcyjne jachtu, który zapoczątkował małą rewolucję w stoczni. Firma znana dotąd z produkcji doskonałych RIB-ów oraz kompaktowych łodzi typu open czy daily cruiser, postanowiła wkroczyć na rynek bardziej ekskluzywnych kabinowych jachtów służących do wielodniowej wędrówki po różnych szlakach wodnych. 

Tekst Wojciech Barszczowski
Zdjęcia materiały firmowe stoczni

Pierwszy model z nowej serii zrobił prawdziwą furorę na wszystkich rynkach świata: od Europy po USA, Japonię czy Australię. Jego znakomite walory zostały należycie docenione i uhonorowane wieloma nagrodami, wśród których była prestiżowa BOB Award 2018 w kategorii Najlepszy dla Rodziny. Jacht został również uznany za Najlepszy Jacht Motorowy w Polsce 2019.

Parker jako jeden z pierwszych producentów w Europie postanowił zastosować w tej klasie łodzi napędy zaburtowe, dobrze wyczuwając trendy i zapotrzebowanie potencjalnych klientów.

Jacht został opracowany we współpracy ze słynnym londyńskim biurem konstrukcyjnym Tony Castro. Ma piękne i oryginalne linie kadłuba odbiegające od wielu podobnych konstrukcji. Teraz otrzymał dodatkowe powierzchnie funkcjonalne, obszerny flybridge, na którym można rozkoszować się relaksem, oczywiście najlepiej przy pięknej słonecznej pogodzie.

Dodajmy, że w przypadku Parkera Monaco 110 Flybridge ładny design poparty został znakomitymi parametrami nautycznymi. Górny pokład niewiele zwiększył masę jachtu (zaledwie około 200 kg) i jacht osiągami praktycznie nie ustępuje swojemu starszemu bratu.

Wyposażony w taki sam zestaw napędowy składający się z układu dwóch zaburtowych silników Mercury o mocy 300 KM każdy, wykazał się dokładnie takimi samymi parametrami jazdy. Jacht prowadzi się przy tym znakomicie, lekko i łatwo. Potrafi rozpędzić się do ponad 41 w, a w środku jest zupełnie cicho. Nawet przy otwartych drzwiach tylnych, podczas jazdy z maksymalnymi obrotami poziom hałasu nie przekracza 80 dB. Imponuje także swoją dynamiką – do ślizgu potrzebuje zaledwie 4,5 s i niecałych 14 s do osiągnięcia szybkości cruisingowej około 28 – 30 w. Spalanie wynosi wtedy około 120 l/h na oba silniki.

Dodajmy, że jacht wyposażony w dwa zaburtowe napędy o mocy 300 KM każdy potrafi rozpędzić się nawet do 41 w, osiąganych przy 6300 obr./min. Jeśli zdecydujemy się zamówić go z maksymalnie dopuszczaną mocą silników (2 x 350 KM), parametry pływania oczywiście będą jeszcze lepsze. To już kwestia własnych potrzeb i indywidualnego zapotrzebowania.

Jacht jest bardzo wygodny do podróżowania zarówno rodzinnego, jak i w gronie przyjaciół. Kokpit rufowy można łatwo połączyć funkcjonalnie z kokpitem centralnym, uzyskując jednę przestrzeń bytową od rufy aż do zejściówki. Można tam przygotowywać i spożywać posiłki lub relaksować się przy ciastkach oraz kawie na wygodnych kanapach. Pomieszczenie główne jest jasne, przeszklone i doskonale przewietrzane.

Imponujące wrażenie robią miejsca przeznaczone do wypoczynku na otwartych pokładach, na dziobie, rufie i oczywiście na obszernym flybridge’u. Na dolnym pokładzie mamy dwie kajuty sypialne i dużą łazienkę z WC z pełnowymiarową kabiną prysznicową.

  

Parker Monaco 110: dane techniczne

długość całkowita11,64 m
szerokość całkowita3,63 m
zanurzenie (bez silników)0,48 m
masa (bez silników)6100 kg
maks. moc silnika2 x 350 KM
zbiornik paliwa700 l
zbiornik wody200 l
kategoria CEB10
cena w Polsceod. 1 195 000 zł brutto (bez silników)
Obr./minPrędkość (w)Zużycie paliwa (L/h)
55023,6
10003,48
20001018
30001348
40001978
500028,3120
550032140
Maks. 630039226
Wykres prędkości i zużycia paliwa

(Visited 1 810 times, 1 visits today)
Tagi: , , , Last modified: 15 listopada, 2020

Partnerzy serwisu

Zamknij