Parker 800 Cruiser to druga pod względem wielkości jednostka z linii otwartych łodzi dziennych oferowana przez Parker Poland. Największą jest 850 Voyager. 800 Cruiser, mimo że jest blisko metr (0,77 m) krótsza od Voyagera, to zapewnia dokładnie tyle samo komfortu w kokpicie i jeszcze więcej przestrzeni w kabinie, co jej większa i starsza siostra. Przy tym modyfikacjom został poddany także kadłub.
Tekst i zdjęcia mat. firmowe
W przestronnym kokpicie Parkera 800 Cruiser znajdują się wszystkie rozwiązania znane z poprzednich jednostek linii Day Cruiser, ale z tą różnicą, że tu mamy jeszcze więcej przestrzeni. Na lewej stronie przestronnego kokpitu znajduje się duża kanapa w kształcie litery „U”, otaczająca obniżany stół, co w razie potrzeby pozwala przekształcić dużą część kokpitu w łóżko słoneczne. Nie musimy jednak wykonywać aż tak skomplikowanych operacji, aby wygodnie wypoczywać na łodzi, czy to podczas podróży, czy postoju.
Fotel nawigatora ma kształt litery „L”, a jego oparcie jest ruchome. Może on posłużyć za wygodną pojedynczą leżankę, kiedy wygodnie ułożymy się na nim tyłem do kierunku podróży. Możemy też podróżować siedząc bokiem i prowadząc rozmowy ze sternikiem, który nie musi oglądać się za siebie, aby prowadzić konwersację. W końcu możemy też siedzieć przodem do kierunku podróży lub po przełożeniu oparcia do przodu korzystać z fotela jako integralnej części kanapy w kokpicie.
Również oparcie kanapy na rufie jest ruchome. Po przełożeniu go do przodu mamy wygodną dwuosobową sofę zwróconą tyłem do dziobu. To rozwiązanie przydatne przy holowaniu narciarza, ale docenimy je także podczas wieczorów. Idealne miejsce na romantyczny wieczór we dwoje…
Na prawej burcie kokpitu znajduje się barek z lodówką, zlewozmywakiem i jednopalnikową kuchenką. Także z tej strony jest stanowisko sternika. Między sterówką a kanapą nawigatora są stopnie prowadzące na pokład dziobowy. Obok nich zejściówka do kabiny mieszkalnej.
Pod pokładem dziobowym znajduje się duża kabina mieszkalna z dwiema dwuosobowymi sypialniami i osobną toaletą z prysznicem. 800 Cruiser jest mniejszy od 850 Voyager, ale poza identyczną jak w 850 powierzchnią i komfortem kokpitu zapewnia dużo więcej przestrzeni w kabinie mieszkalnej! Poza dużym dwuosobowym łóżkiem w części dziobowej, drugie, również dwuosobowe, znajduje się w sypialni pod kokpitem. Co ważne, wysokość kabiny sięga blisko 1,7 m, co pozwala się po niej poruszać w wyprostowanej pozycji. Dzięki dużym oknom w burtach i pokładzie w kabinie jest jasno i przestronnie. Jacht zapewnia komfortowy nocleg dla czterech dorosłych.
Przy tworzeniu 800 Cruiser stocznia skorzystała z nowych technologii i wieloletniego doświadczenia w projektowaniu szybkich łodzi. Kadłub 800 zbudowany jest technologią infuzji próżniowej, dzięki czemu jest znacznie lżejszy, a jednocześnie bardziej wytrzymały niż kadłuby budowane tradycyjną metodą. Cruiser ma w dnie dwa wcięcia, stopnie, jakie często zobaczymy w szybkich łodziach sportowych, ale także właśnie w najnowszych łodziach stoczni Parker. Stopnie zmniejszają tarcie, redukują zużycie paliwa i pozwalają osiągnąć wyższą prędkość maksymalną, która wynosi 44 węzły przy silniku 300 KM.
Parker 800 Cruiser: dane techniczne
Długość | 7,97 m |
Szerokość | 2,75 m |
Waga (bez silnika) | 2 800 kg |
Zanurzenie (bez silnika) | 0,45 m |
Pojemność zbiornika paliwa | 230 l |
Pojemność zbiornika wody | 100 l |
Maksymalna liczba załogi | 8 |
Kategoria CE | C |
Silnik (max) | zaburtowy o mocy do 300 KM |