Reklama

Autor 11:20 Felietony, Strefa 77, Żeglarstwo

„Strefa 77”: podsumowanie 2022 roku

Koniec roku zawsze obfituje w podsumowania, oceny realizacji założeń oraz rysowania planów na kolejny sezon żeglarski. W naszym klubie 77 Racing Club podzieliliśmy nasze zadania na 3 bloki:

Tekst: Piotr Tarnacki
Zdjęcia: Materiały prasowe 77 Racing

1. Wywalczenie w klasie Micro tytułu mistrza świata.
2. Realizacji 3 sezonu Młodzieżowej Akademii Żeglarskiej 77 Racing
3. Rywalizacji i zgłębianiu wiedzy w klasie J/70.

Klasa Micro

Żeglowanie w tej klasie to od ponad 10 lat nasza specjalność. Na przestrzeni kilkunastu lat zgromadziliśmy wiele medali w tym zdobyliśmy 9 tytułów mistrzów świata. Po dwóch latach pandemii i nierozegrania mistrzostw świata, regaty we włoskim Castiglione del Lago, były dla nas kluczowym momentem. Przygotowania sprzętu trwały cały okres zimowy, a do regat trenowaliśmy się w Gdańsku pod okiem Jurka Chodubskiego. Stworzyliśmy załogę, która przy dobrym zgraniu, gwarantowała “na papierze” walkę o najwyższe laury. W skład ekipy weszli Piotr Przybylski, uczestnik Pucharu Ameryki, wielokrotny medalista mistrzostw świata i Europy oraz Max Pawłowski, doświadczony żeglarz i sędzia żeglarski. Treningi na wodach Zatoki Gdańskiej dały nam pewność siebie, a już podczas regat we Włoszech wiedzieliśmy, że żeglujemy szybko. Znakomite otwarcie regat i cztery wygrane wyścigi, pozwoliły nam żeglować spokojniej w drugiej fazie regat i przypieczętować 10 tytuł Mistrzów Świata.

To dla mnie spełnienie sportowe w klasie Micro, ale też świadectwo znakomitej pracy całego zespołu 77 Racing.

Akademia dla Młodzieży

Trzeci sezon realizowanego projektu Akademii Żeglarskiej wraz z naszymi Partnerami, dał nam dużo satysfakcji. Podczas sześciu turnusów, młodzież mogła zgłębić tajniki żeglowania na jachtach klasy J70, poznać specyfikę pracy w załogach oraz poznać wielu ciekawych kolegów i koleżanek. Mnie osobiście, bardzo cieszy współpraca z Domami Dziecka i młodzieżą, która ma styczność z nowym zagadnieniem jakim jest jachting. Wiele ciekawych bloków zajęć na wodzie oraz na lądzie, w tym prace bosmańskie, szplajsowanie lin, daje im możliwość nauki lub do szlifowania zagadnień związanych z żeglarstwem regatowym.
Jest to projekt, który chcemy kontynuować i sprawiać, by ta forma żeglarstwa była bliższa coraz większej grupie młodzieży w wieku 15-20 lat.

Klasa J/70

Jachty klasy J70 to dla mnie osobiście największe wyzwanie sportowe, z którym postanowiliśmy zmierzyć się z naszym zespołem 77 Racing. Tworząc z Markiem Turkowskim regatowy team wiedzieliśmy, że będzie to trudny projekt, a na rezultaty będziemy musieli ciężko pracować i czekać kilka sezonów. Przygotowanie szybkiego jachtu oraz stworzenie dobrej załogi, wymaga czasu oraz sporych nakładów finansowych. Po regatach w marcu w Barcelonie zdecydowaliśmy, że po sezonie w Polsce wracamy do stolicy Katalonii i startujemy w cyklu regat Barcelona Winter Series przez okres zimowy. W skład załogi wszedł Piotr Przybylski, Łukasz Paszko, Marek Turkowski a w grudniu dołączył do nas nasz Arcymistrz Karol Jabłoński, sternik z Pucharu Ameryki, zdobywca Admiral’s Cup i mistrz świata w match racingu. To fantastyczne móc, żeglować z tak utytułowanymi żeglarzami, a zaczerpnięta od nich wiedza jest bezcenna. Od wielu sezonów moim sportowym marzeniem, było móc współpracować z Karolem, kopalnią wiedzy żeglarskiej, ale też człowiekiem, który doświadczył wielu sukcesów, po ciężkiej i konsekwentnej pracy w kilku odmianach żeglarstwa. Co regaty notujemy delikatny progres na tle doświadczonych załóg hiszpańskich. Wiem, że tylko konsekwentne działania, setki godzin na wodzie, duża ilość wyścigów przyniesie żądane rezultaty. Plan na startów w klasie J70 został określony na kolejne trzy sezony. Mam nadzieję, że w przyszłości, będziemy mogli powalczyć w Europie na tych jachtach…

Co dalej w 2023 roku?

Oczywiście, jak w każdym sporcie, plany startowe są bardzo uzależnione od możliwości finansowych i współpracy z naszymi partnerami. Dzięki takim firmom jak Energa Grupa Orlen, Roca Polska, Ford Store Łódź, Port Gdańsk czy Miasto Gdańsk byliśmy w stanie zrealizować nasze zadania w roku 2022. Nas też dotyka inflacja, wzrost cen i globalny kryzys, ale wierzę, że nasi Partnerzy będą z nami dalej współpracować i pozwoli to nam na rozwijanie 77 Racing z pasją i konsekwencją z jaką robimy to od wielu lat. Główne cele na rok 2023, to kontynuacja projektu w klasie J70 w Europie oraz dalszy rozwój Młodzieżowej Akademii Żeglarskiej 77 Racing. Pięknie by było móc stanąć do obrony tytułu mistrza świata w klasie Micro, bardzo w to wierzę i mam ogromną nadzieję, że stanie się to faktem!

Na koniec chcę bardzo podziękować naszym Partnerom oraz całemu teamowi, wszystkim osobom, które bardzo mnie wspierają, służą radą i wykonują doskonałą pracę dla całego 77 Racing. Nasza załoga Piotr, Max, Łukasz, Marek, Karol oraz team Ewa, Paulina, Karolina, Nina, Milena, Jurek, Sambor, Michał, Maciek – wszystkim razem i każdemu z osobna – DZIĘKUJĘ!

(Visited 326 times, 1 visits today)